Testa bett # 2

Idag så provade jag att rida med ett Waterfordbett! Det gick över förväntan faktiskt. Det är ju rörligare så han blev mer känslig än på det jag red med igår som du kan läsa om här. Jag red i kanske 30 minuter, barbacka i ridhuset. Red igenom och försökte rida in mig på bettet. Morgan fick en otroligt fräck form faktiskt, sjukt annorlunda men väldigt fin. Han blev väldigt hög i nacken men gick superfint. Har aldrig fått honom till en sån hög form tidigare! Toppenbett, han verkade trivas på det, han både tuggade och skummade ur munnen och var lätt att rida. Dock var han lite hård i munnen, han blir ju det på "vanliga" bett.
Men jag är nöjd! Det här gjorde vi idag:
  • Skritta fram, känna igenom och arbeta.
  • Trava fram, ställa igenom och utåt på sidorna, inåt på volterna.
  • Halvhalter
  • Galopp på volt
Sen var det nog inte så mycket mer. Jag är somsagt nöjd efter passet och jag märkte redan från början att Mogge var SJUKT pigg! Han har inte varit så pigg på länge så det var verkligen roligt, och trots att vi red så länge igår som 1 timme & 10 minuter. Kände att energin kom ifrån hela kroppen och det var superskoj! Ska fortsätta rida på bettet över helgen har jag tänkt. Nästa vecka ska jag även testa novabett, sen får vi se vilket han trivs bäst med så blir det nog det som känns bäst.

Kommentarer
Postat av: Ellinore

Fin blogg :)

Är allt bra med er idag?

2011-12-30 @ 19:00:10
URL: http://ellinorelundin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vart får du alla bett ifrån ? :)

2011-12-30 @ 21:06:12
Postat av: Alwa

Sv. Jag lånar utav kompisar osv :)

2011-12-30 @ 22:43:28
URL: http://ponnystyle.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur vet man vad man ska ha för storlek på hästens bett?

2012-01-01 @ 13:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback