Morgan 291211

Idag så testade jag ju ett bett med parerstänger. Det gick inte som jag hade hoppats tyvärr. Han var otroligt hård i munnen och lyssnade inte alls, samt stark. Svår att stanna och han trivdes helt enkelt inte på det bettet. Det enda som funkar är ju kimblewickbettet. Just nu orkar jag inte förklara varför då jag skriver om det i typ varje inlägg om bett osv. Ni får helt enkelt leta reda på inläggen ifall ni vill veta varför kimblewickbettet är det enda som funkar :)

Morgan har rört på sig ordentligt iallafall! Vi var uppe i ridhuset i 1 timme & 10 minuter. Både jag och häst var möra efter passet, det är jag fortfarande! Men det känns riktigt skönt efteråt iallafall! Efteråt blev han ordentligt omskött, duschade benen, borstade, päslglansade, borstade ut svans och man, kratsade hovarna, torkade mulen och sen fick han på sig ett täcke och gå in i sin nymockade box, han fick även lite ensilage att tugga på. Det vi gjorde idag var iallafall :
  • Skritta i 15 minuter, lösgörande, ställningar, halter.
  • Trava fram, ridvägar, lösgörande och övergångar.
  • Rejsa lite
  • Galoppfattningar
  • Förvänd galopp, ska fortsätta öva på det, jättenyttigt och roligt.
Imorgon ska jag testa ett waterford bett! Ska bli intressant faktiskt, förhoppningsvis så går det bättre då!
Anledningen till att jag testar olika bett är för att jag vill hitta något att variera med utöver kimblewickbettet och hacket som jag endast använder när jag rider ut ibland.
Snyggmannen var nöjd efter passet!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback