Todays

Idag åkte jag till stallet och började mocka åt Trullsan. Efter det så gjorde jag iordning alla hennes matpåsar + matburk. Sen slängde jag in lite silage till henne. Hon står på boxvila nu eftersom att hon är skadad. Efter det så kom alla dom andra hästarna in och min kompis Lollo hade precis mockat klart till Mogge då. Sen gjorde vi iordning hans matburkar + kvällspåse.

När han kom in var hans täcke helt dygnsurt! Hängde in det i torkrummet så det är torrt imorgon :) Sen tog Lollo av stalltäcket och så gick vi ut och gjorde honom iordning. Det regnade fortfarande när vi skulle gå upp till ridhuset så jag slängde på ett regntäcke innan vi gick upp. Lollo red fram och det såg bra ut så jag sa inte så mycket. Byggde fram lite cavaletti som dom travade över. Dom red nog fram i 20 minuter.


Sen ställde jag upp lite studs & bommar, 2 hinder och 2 bommar. En bom framför hindrena och en på slutet. Så man kom och red snett igenom från F. Där red dom över några gånger sen byggde jag ihop studs med sockerbitar plus hinderstöden. Höjde mer och mer och tillslut tog jag bort bommarna för dom och dom hoppade 80. Bra jobbat för att vara andra gången på Mogge :) Han var superduktig, Lollo också!! Han stannade inte en enda gång, och när han kom fel så försökte han rätta till det och hoppade iallafall istället för att stanna, som han har gjort förut. Grymt bra! Han tyckte det var kul och hade spetsade öron. Vi var nog uppe i ridhuset i mer än 1 timma. Bra öppning på veckan! :)


Här är en liten film från Lollos blogg! llollobc.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Louise

Det var jätte roligt att rida honom igen, tack alwa för en rolig dag :D

2012-01-02 @ 19:02:33
URL: http://llollobc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback