Snöpass

Idag fick Mogge sträcka ut i stora gräspaddocken vid vägen i sällskap utav Sandra på Trullsan & min mamma som promenerade med. Först skrittade vi nån kilometer från stallet tills vi kom ut till gräspaddocken där vi började trava fram. Efter ett tag galopperade vi lite också. Mogge gick emot lite idag. Vet inte om han kanske har lite träningsvärk och kanske tillochmed är lite trött från gårdagens hoppning. Imorgon är ridhuset bokat hela eftermiddagen så antingen får han vila eller så tar jag och skrittar ut lite i mörkret, det gick ju så bra sist och han är helt lugn bland trafik och cyklister även fast det är mörkt.

Självklart klär jag på oss massor med reflexer så att vi är nog synliga brevid stora vägen! Det vore bra om vi fick komma ut och skritta ett varv runt Nynäs. Hela den rundan tror jag är ca 2 kilometer, lite mindre kanske. Ska dessutom kanske köpa Sandras Santa Cruz sadel, så jag kanske provar att rida i den igen imorgon. Mogges sadel ligger värre än nånsin nu och glappar upp och ned när jag rider lätt så ny sadel står högst upp på listan. Ska ringa till sadelutprovare nu i veckan så att vi kan prova ut och se ifall den passar så snart som möjligt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback