Morgan - del # 5

I slutet utav Maj så åkte vi till Morgans dåvarande ägare för att prata igenom och bestämma mer om vi verkligen skulle köpa Mogge. Mamma sa att jag inte kan vara säker till 100% än. Jag var så nervös så att jag kunde spy. Samma dag så red vi lite på ängen. Han kunde fortfarande inte galoppera ordentligt. Han blev bättre med fattningarna men det blev antingen fel galopp eller korsgalopp. Och man kunde inte alls rida honom i form i galoppen.
Dom sista dagarna utav maj så longerade jag lite till. På bilderna sen såg jag att han hade blivit riktigt fin! Smal och började bygga muskler. Han hade fått bra kondition och orkade mycket mera! Om man släppte honom i paddocken så sprang han utav sig själv och man behövde inte släpa honom för att få honom att ens trava några steg. Här började skalet lossna, och precis som jag trodde så fanns det en snygg, fin och speciell ponny under allt fett och päls.
Den första Juni skrev vi på kontraktet. MOGGE VAR MIN PÅ RIKTIGT!!♥
Dagen efter klippte jag av all man! Red även ett super dressyrpass. Dagen efter hoppade vi lite. Det gick sådär bra, nu hade han börjat stanna eller springa på sidan utav hindret.
I början av juni fortsatte vi med att testa nya saker. Vi hade riktigt kul! Nu började han även krångla med munnen igen. La över tungan och det var inget att göra åt. Började att rida med hackamoret igen. Red också en del lektioner i dressyr för duktiga tränare & kompisar, vilket gick jättebra! Mogge bar verkligen upp sig, jobbade ordentligt och hade en bra kondition! Vi hoppade lite igen, 70 cm och denna gången klarade vi det galant utan rivningar. Nu var han lugn och duktig i hoppningen!
Sen blev allt skit med hoppningen igen. Han stannade långt innan och kastade av mig. Gav upp ett tag. Reste bort i nån vecka, tjejerna tog hand om och red Mogge. När jag kom hem igen så fick Morgan ett rött JW schabrak, tyckte att det var jättefint så vi invigde det med ett ridpass samma dag :) Där krånglade han igen med munnen, la över tungan..
Nu är allt skit med hoppningen igen.. Det gick ju så bra i torsdags :'( bryter ihop snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback