Morgan 28/1-12

Idag fick Mogge gå ut! Red med remontnosgrimma & ett oledat gummibett med fasta ringar. Fick en ganska bra känsla på bettet, första gången jag red med det. Ska fortsätta med det ett tag till har jag tänkt, mest som variation.
Jag red ut med allén och mot stora gräsbanan vid vägen. Travade lite på vägen och när jag kom till gräsbanan så red vi runt där ett litet tag. Galopperade lite och sedan gick vi tillbaka hemåt. Travade av ett tag på vägen tillbaka och sen skrittade jag och samlade ihop honom och ställde&böjde lite åt båda hållen innan vi kom hem igen.
När vi kom hem så skötte jag av honom och så fick han gå in i boxen och äta sin mat, för då hade klockan redan blivit dags för intag.

Är ganska nöjd med dagen! Dock är det ju en del krångel med sadel nu. Hoppas att det löser sig iallafall. Just nu rider jag med en sadel som är min mammas kompis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback