Morgan 130112

Idag fick Mogge sig en genomkörare i ridhuset. Närmare sagt ett underbart dressyrpass på min lilla prins!♥ Han var så himla duktig idag, allt stämde. Sjukt fin, eftergiven och lydig.
  • Skrittade fram, noggrann med att få med bakbenen i första spel.
  • Stretchade halsen i lång och låg form
  • Travade fram med lätt kontakt = han var sjukt fin även fast jag knappt höll i tyglarna.
  • Red på volt över en bom på mittenlinjen
  • Varierade med volter och 8:or över bommen, gjorde halter vid X och C.
  • Kortade upp honom och satt ned i traven
  • Slutor & öppnor längs med spåret.
  • Galopp, ökad galopp och förvänd galopp på volt.
  • Galoppombyten över bommen
Avslutade med galoppombytena, sedan så travade jag av och sedan skrittade jag.
Mogge får nog 5 stjärnor idag! Superduktig var han. Var själv i ridhuset så när jag hoppar av då så brukar jag släppa honom och så går han efter mig medans jag mockar undan och lägger tillbaka tillexempel bommar osv. Han följer efter hela tiden som en liten hund, älsklingen!♥


Sen fick han syn på sig själv i spegeln, då var han riktigt riktigt söt! Så stod han hur länge som helst och glodde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback