Morgan 060112

Idag så kom Elliot somsagt och skulle fota men det gjorde vi inte, haha. Red i ridhuset. Red fram ett tag, gjorde lite halter, ställde igenom och några flyttövningar. Elliot la ut en bom i mitten av ridbanan så att man kunde rida på volt och komma på bommen. Red över den några gånger och sen galopperade jag fram lite. Gjorde lite flyttövningar i galopp, sidvärtes osv. Red över bommen några gånger och gjorde galoppombyten flera gånger, gick superbra. Sen bad jag honom att lägga fram två sockerbitar till ett 30 cms hinder utav bommen. Red över den flera gånger också och gjorde galoppombyten. Han gjorde det rent och det var superkul.

Efter ett tag la vi upp ett 60 hinder som jag gjorde samma övning över. Efter ett tag la vi under en till sockerbit under hindret och det gick också bra. Hoppade det några gånger och sen gav jag mig. Då var det Elliots tur att hoppa upp och han fick rida av Mogge. Han gjorde lite samma flyttövningar i galopp. Sa lite vad han skulle göra, blandannat småsmå volter i galopp och sen iväg på långsidan i full galopp. Sen sa jag att han skulle samla ihop galoppen och få en kort galopp med lite tryck i, och när han hade fått rätt takt så sa jag att han skulle testa göra ett galoppombyte utan bommen. Det gick jättebra och Mogge bytte rent! Toppen, nu ska vi bara öva och sen ska det inte vara något problem. Efter det fick Mogge travas av ordentligt och sen skrittas av. Det var dagens pass det! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback