Morgan 050112

Idag efter att jag hade gjort iordning allting så gick jag ut och hämtade min fina ponny i hagen. Han var knappt smutsig och det var fruset i hagen så han var inte lerig om benen heller, skönt! Ställde upp honom och tog av täckena. Borstade man & svans, borstade av honom med en mjuk viskaborste och kratsade hovarna. Sprayade lite sårspray på broddtrampet innan jag satte på grejerna. Såret såg bättre ut idag, om några dagar behöver jag inte ens sköta om det. Det var ganska torkad så jag behövde inte ens spola det. Sen satte jag på skydd och fleecetäcke på honom, tränsade med hackamoret och red ut i det härliga vädret!

Skrittade fram längs allén och travade lite efter ett tag. Seden vek vi upp i skogen där vi skrittade runt efter lite stigar. Sen kom vi ut på en liten äng där vi travade litegrann. Sen upp efter en stig igen, lite bergigt. Sedan ner för en ganska brant nedförsbacke och ut på stora gräspaddocken som ligger långt ifrån stallet, vid vägen. Där tog vi en liten galopp och jag fick knappt stopp på honom sen! Han kändes fin iallafall men han lyssnar inte på hacket längre, han blir så stark och lyssnar inte när vi ska sakta av. Sen så skrittade vi tillbaka mot stallet längs en lång grusväg som tillslut ledde till vägen där vi svängde upp i skogen. Innan det så tog vi en till liten galopp innan vi saktade av och skrittade mot stallet igen. Det var ett väldigt lugnt pass, vi var nog inte ens ute i en halvtimma, kanske 20 minuter. Det är en kort runda, egentligen skulle han ha fått vila en dag men jag blev så ridsugen. Imorgon står det hoppning på schemat! Tror att Elliot skulle komma och fota, så det kanske blir lite bilder :)



Kommentarer
Postat av: Jessica Eriksson-Stalltjej.se

Låter mysigt.. Om ett par veckor när Snärtens husse inte kan rida och sadeln kommit från sadelmakaren så kommer jag och rider någon dag, vill du så kan jag höra av mig innan så kan jag fota er då. Det har jag ju sagt att jag kan, så.. om du fortfarande är intresserad alltså. Man vet ju inte.

2012-01-05 @ 22:50:28
URL: http://stalltjej.se
Postat av: Alba

Tänkte fråga om dert var okej att jag ''snodde'' en bild på Morgan från dig för att länka till eran blogg på ponnytipset? :) Säg till om det inte var okej, så tar jag bara bort den.

2012-01-06 @ 12:49:34
URL: http://ponnytipset.blogg.se/
Postat av: Sara

sv: Hihi gulligt sagt :) Morgan är jättesöt!!

2012-01-06 @ 15:15:41
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Alba

Vad bra. :) Varsegod!

2012-01-06 @ 15:50:45
URL: http://ponnytipset.blogg.se/
Postat av: Alba

Vad bra. :) Varsegod!

2012-01-06 @ 15:50:45
URL: http://ponnytipset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback