Morgan 040112

Idag red jag ett ordentligt dressyrpass i ridhuset. Ett pass på över 1 timme och det kändes så skönt! Morgan var superduktig hela tiden och jag är verkligen nöjd med passet idag. Allt kändes bra! Härligt sug i traven, sammarbetsvillig och pigg. Detta gjorde vi idag ;

  • Jogga fram ca 10 minuter. Fokus på att sätta igång bakbenen och ha ett bra grundtempo.
  • Ställningar och böjningar inåt & utåt längs spåret.
  • Övergångar, halter, igångsättningar.
  • Ryggningar
  • Öppnor & Slutor, som förövrigt gick väldigt bra!
  • Flyttningar, sidvärtes, skänkelvikningar.
  • Förvänd galopp
  • Korta galoppen
  • Galoppombyten över en bom, här var han också superduktig och bytte rent 7/10 gånger, och det är ändå tredje gången han gör det i hela sitt liv!
Det var nog allt som vi gjorde idag tror jag. Sånna här dagar önskar jag verkligen att jag hade haft en dressyrsadel.. Hittar jag en som passar så, bara det att det ungefär är 1 på miljonen som passar Morgans konstiga rygg.. Synd! Imorgon blir det förmodligen en skrittur ut i naturen! Ett lugnt pass alltså, tror det blir barbacka också, enligt schemat ska vi tydligen köra på klättring & galoppintervaller. Men han har gått hårt nu i tre dagar och på fredag ska jag hoppa och det lär väl blir ca 1 timme det med.


Kommentarer
Postat av: Maria Nilsson

Ta hjälp av en sadelutprovare så kommer den säkert hitta en som passar även den konstiga ryggen.

2012-01-04 @ 21:07:31
URL: http://marshias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback