Idag

Idag så åkte jag till stallet och började fixa Mogge. När jag hade ryktat och gjort honom klar så satte jag på all utrustning och så gick vi ut. Märkte att så fort jag hoppade upp så ville han gå iväg. Han var verkligen superpigg idag, jätteroligt att han blir det! Han har varit så pigg i 3 dagar nu. Jag red ut, Mogge skrittade på som sjutton. Efter ett tag så började jag att trava fram lite längs vägarna, sen kom vi ut till stora gräspaddocken och där travade jag ett tag på volt i båda varven. Sen galopperade vi lite och i fattningarna kände man verkligen hur han tog i och han tyckte det var jättekul! Han laddade som satan.

Sen så galopperade jag mot stan och tillbaka. En lång väg som kallas "rakan". Det är superlångt och jättekul att galoppera. Hade en ganska lagom arbetsgalopp, och red honom i en lång form på vägen tillbaka. Sen galopperade vi uppför en backe och sen så travade jag av, sen in i skogen. Väl inne där så klättrade vi upp och ned 4 gånger för en lagom brant backe i skogen. Han fick bara skritta uppför och det blir bättre och bättre för varje gång vi kommer dit och går upp! Märks att han har fått muskler nu. Sen skrittade vi bara runt i skogen och tillbaka till stallet. Mötte en stor död älg vid stigen! Såg den inte först men sen när jag fick se den alldeles nedanför mig så blev jag livrädd och hjärtat stannade typ. Mogge brydde sig inte ens så det var skönt :) Sen gick vi hem! Mogge var superduktig idag och nu har han fått jobba lite. Den här veckan blir hård! Vi var ute i kanske 40 minuter.

Efteråt så gjorde jag iordning Mogge. Borstade, flätade svans & pannlugg, duschade benen, kratsade hovarna och gjorde rent hans huvud. Sen fick han på sig sitt stalltäcke och så fick han gå in i en mockbox medans jag mockade, gjorde iordning maten, gjorde rent krubban och fyllde på i hönätet. Sen fick han komma in och då var han supernöjd :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback