Idag & Igår

Idag: Mysig uteritt med Felicia & Divan :). Lisselbyrundan vart det, Herkules fick bestämma vart vi skulle gå! Divan lekte Dora Utforskaren och Herkules hängde på. Vi skrittade bara idag, imorgon ska Herkules få gå lite 'hårdare' igen.
Divan valde en lite brantare backe upp till skog 2, där tyckte Herkules det var läge att trava och jag var oförberedd så jag höll på att åka av där! Först för traven och sen för att jag hamnade dåligt haha.
Skrittade hem till stallet sen!


Igår: Igår vart det ett pass i paddocken, han var jättepigg och ville aldrig sluta galoppera. Värmde upp i skritt; volter och tempoväxlingar. Han hade så sjukt mycket power i traven sen, det är sånna här dagar jag aldrig vill sluta rida. Försökte rida honom i form, men det är mission impossible om jag inte har någon som säger åt mig hur jag ska göra :/.

Galoppen, now you talkin'.. Herregud, ibland undrar jag seriöst. Han kan var hur seg som helst ena dagen och andra dagen är han som en tickande bomb?! Lät honom sträcka ut så gott det gick i paddocken, sen kortade jag upp galoppen och red på stora volten i stället. Lät honom dra på ett varv innan jag saktade av till trav och travade av. :)
Mössis ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback