Bella 28/1-12

Bella fick också gå ut idag. Vi red samma sväng som jag gjorde lite tidigare på dagen med Mogge. Det gick bra! Första gången jag red ut på henne. Hon är ju unghäst så hon är ju lite smårädd och försiktig av sig men det gick bra och hon var ganska lugn under ritten. Hon blev lite spänd efter att en barnfamilj som åkte spark kom förbi oss på grusvägen. Som tur var så kunde jag gå ner brevid vägen, annars hade hon nog blivit rädd!

Det gick jättebra och hon stod bara och tittade. När dom hade passerat så kunde vi fortsätta igen. På stora gräsbanan så travade jag lite och sen så galopperade vi en stund. Det gick bra och efter ett tag så vände vi tillbaka hem. På vägen så ställde & böjde jag ordentligt i båda hållen. Gick över i trav och fortsatte hålla böjningen och skiftade lite. Hon blir så fin att rida när man gör så, man får mer stöd och hon får en rundare form och blir inte så stretig. Hon var duktig och lugn under ritten så hon fick massor av beröm.
Jag & Bella på hennes första dressyrtävling, LB:1 för ca 4 månader sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback