tidsfördriv

Namn: Morgan
Smeknamn: Mogge, Mogga, Moggis
Ålder: 14
Kön: Valack
Ras: Russelis (islandshäst/russ)
Mankhöjd: Ca 126-130
Färg: Orakad - Mörkbrun, Rakad - Musblack

Träning
Tränar Hoppning [x]
Tränar NH  []
Tränar för instruktör [x]

Utrustning
Rids med martingal [ ]
Rids med snodd [ ]
Annan hjälptygel [x]  - Inte ofta, men ibland så använder jag graman.
Benskydd [x]
Benlindor []
Sadelpadd [x]
Vanlig bett [x] - Helt vanligt är det väl inte, ett kimblewick.
Bettlöst träns [x] - Hackamore ibland
Pullargrimma []
Aachen grimma [x]
Remont [x]
Engelsk []
Hoppsadel [x]
Dressyrsadel []
Allroundsadel [ ]
Islandssadel []
Barbackasadel [ ]
Rids med sporrar [x] Jag har så svaga ben så jag använder oftast sporrar.
Rids med spö [x] ibland

Ridning
Kan skänkelvikning [x]
Kan bak/framdelsvänding [x] vet hur man gör, men är inte så bra på det
Kan öppna/sluta [x]
Kan galoppombyte [x] - Över bommar!
Byter rena galoppombyten []
Ökad trav [x]
Ökad galopp [x]
Fattar alltid rätt galopp [/] - Ibland när han blir arg eller märker att jag är arg så jävlas han och fattar fel
Kan passage [ ]
Kan piaff [ ]
Kan piruett [ ]
Kan hoppa över 1 m [x]
Kan hoppa över 1 m med ryttare [] - Jag har aldrig hoppat det med honom, men han har hoppats 1 m med förrförra ägaren
Är tävlad lokalt eller högre [ ]
Skulle klara av ett L:B dressyrprogram [x]  har tävlat det med honom
Går i form [x]
Arbetar bra under sig [x]
Är lätt att arbeta med [x] beror på hur man menar

Övrigt
Tolkat? Nope! men är sugen på att tolka in honom.
Löshoppat? ja
Longerat? ja
Kört? nej
Badat? no



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback