Rakad

Idag så prövade jag och Jenny igen för att se om rakmaskinen funkade, och det gjorde den! Halleluleja moment. Satte igång och rakade. Jenny åkte hem och jag rakade honom själv för första gången. Har aldrig rakat en häst förut, bara sett på 2 gånger. Hur det blev kan vi ju skippa men FY så fin han är i pälsen!! Alldeles silkeslen och jätteglansig. Blev jätteglad, förut har han bara varit grå och tråkig och nu har han verkligen värsta lystern. Jättekul! Sparade ben + huvud, behöver hjälp med det så jag tar det nog i helgen. Gud vad skönt att ha en rakad häst, med nya fina täcken också! Nu SKA han fan inte sätta någon mer päls. Somsagt så är detta tredje gången på 3-4 månader som vi har rakat honom. Mogge är verkligen en underbar ponny, man kan typ sitta under honom och raka. Han är bäst!♥


Se så fin päls han hade under all björnpäls!


Fina prinsen min!♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Hästar som inte rakats förr brukar sätta mkt päls de första åren dom blir rakade! Sitter i generna typ! ;)

2011-12-13 @ 22:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback