Morgan

Morgan är en korsningsponny, Russ & Islandshäst. Man märker ingenting av att han har islandshäst i sig förutom att han är stark, tålig och viktbärande! (vinterpälsen också). Morgan är en himla härlig och snäll ponny som verkligen alltid ställer upp och gör sitt bästa. Om man själv gör fel så gör Mogge fel, om man gör rätt så gör Mogge precis det man ber om. En otroligt rolig ponny som man skrattar mycket åt. Många knasiga b-ponny bus och mycket annat. Han är min bästa vän, och jag känner mig alltid trygg med honom. Även fast han var grön när jag köpte honom så har han lärt mig så mycket av honom, och det är ovärdeligt. Morgan är född 1997, alltså 14 år. Morgan kommer ursprungligen från Skåne och var ett misstag. En islandshingst rymde in i en hage och så blev det en liten Morgan! Mogge har haft 4 ägare i hela sitt liv om man räknar med uppfödaren.


Det var lite kort om min prins :)

Mogge som föl.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback