Morgan fre-lö

Fredag - Spontan släppning i paddocken med bästa kompisen Happy. Väldigt kort dock, kanske bara 10 minuter. Men han fick röra på sig lite och Happy på 165+ sprang efter Mogge som ett litet föl. Dom älskar varandra och det är så himla sött!

Lördag - ca 1 timmes uteritt (om inte längre) med Stina på Lucy. Vi red till pilotbacken (enköpings brantaste pulkabacke) och klättrade! Det är verkligen så jääkla brant! Mogge fick faktiskt lov att trava upp för annars hade vi tippat bakåt! Det var grymt läskigt men ack så bra träning. Nerför i skogen sen, där var det inte brant men endå lite. Vi galopperade och travade en del också men mest skritt pga det frusna och halkiga underlaget. Härlig uteritt! Morgan var nöjd efteråt.

Imorgon funderar jag på att kanske skutta lite. Är sugen på det iallafall. Vi får se vad som händer! :)
Happy & Mogge i hagen! Foto - Yesscorner

Kommentarer
Postat av: YezzCorner-Hästnörd i mammaförpackning

Om du vill att jag fotar er så ring, 076-4028288 så kommer jag ut. Jag lär ju inte komma mer för att rida Jägarn i alla fall inte på ett tag framöver, eftersom jag fick meddelande att han fått fång igen. (Personligen misstänker jag att ensilaget är boven i dramat, ihop med att han står på halm. För mycket näring/ätbart helt enkelt.. gissar bara, men trist är det.)

Men som sagt, jag har tid, så det är bara att plinga eller maila om du vill fotas!

2011-12-10 @ 23:20:47
URL: http://yezzcorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback