Morgan 251211

Idag var Morgan toppenfin! Började med att när jag kom till stallet så gick jag ut till hagarna och fotade ett litet tag. Sen gick jag tillbaka till stallet och mockade och gjorde iordning fodret. Efter det så gick jag ut och hämtade Mogge i hagen. Tog av bootsen, täcket och så spolade jag benen på honom. Sen ryktade jag ganska noggrant. Gillar verkligen Magic Brush! Dom är kanonbra. Sen satte jag på benskydd, sadlade och satte på mig min hjälm och tränsade. Mogge var jätteduktig när jag tränsade, han brukar alltid gapa och försöka lägga tungan över tungfelsgummit men nu stängde han munnen direkt, och då fick han jättemycket beröm.

Red bara i ett par lacosteskor idag. Orkade inte byta om till stövlarna :) Skrittade runt lite i paddocken, underlaget var sådär men det gick ändå. Efter ett litet tag så kortade jag tyglarna och hade direkt en fin och mjuk liten ponny som var väldigt lätt att hålla i, behövde rättare sagt knappt hålla alls i tyglarna, så eftergiven och mjuk var han! Började trava och det kändes bra, förutom att jag hade dom dåliga skorna så det blev lite ostadigt. Men jag tänkte inte så mycket på det. Morgan var jättefin! Travade ett tag och sen kom Sandra och så fick jag lite hjälp på traven. Red på en volt och så gjorde jag lite öppnor & slutor och Morgan var kalasfin. Galopperade efter det och då var det också toppenbra. Allt var brabrabra idag! :D Sen travade jag av och så skrittade vi ut en kort bit, sen vände vi tillbaka till stallet igen.

Min finafinafina häst!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback