Morgan 231211

Idag så åkte jag till stallet och mockade och fixade foder. Mockade extra noggrant och strödde ut en ny spånbal. Fixade ensilaget i kvällspåsen och fyllde Mogges två hinkar med alger, krafft grund och mineralpellets. Klockan var halv 2 när jag var klar med allt, så då plockade jag och fixade ihop tränsen. Putsade 2 träns och tog fram ett som jag inte använder, ska ta bort det imorgon då jag inser att jag aldrig kommer att använda det eftersom att det är brunt och jag har svart sadel. På dom två tränsen jag putsade är Mogges basträns. Hackamoretränset & aachentränset som jag har kimblewicket på.

När jag var klar med allt så var klockan typ kvart i två kanske, och hästarna kommer in runt 3. Mogge stod längst bort i hagen och jag har inga gummistövlar och det behövs VERKLIGEN i hagarna just nu, och jag skojar inte när jag säger att det är 40 cms lera och vatten i hagarna. Det är som kvicksand! Så jag ringde Stina och frågade ifall hon ville rida, och det kunde hon :) Så jag åkte hem och sen ringde Stina efter några timmar och då hade dom hoppat lite och han hade varit jätteduktig. Imorgon blir det uteritt på julafton med Jenny & Malin, skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback