Morgan 211211

Idag så red jag och Mogge ut en sväng. Tog på hacket idag, första gången på väldigt länge! Ska försöka variera oftare. Det gick bra att rida, men Mogge var väldigt stark då han tyckte att det var superkul, men han var mjuk också! Orkade inte att sitta och finslipa dressyr, ville bara rida ut och busa lite :) Först red jag bort från Nynäs, sen mot stan. Travade lite och värmde upp smått. På en lång raka på kanske 500-700 meter mot reningsvärket i stan så galopperade vi hela vägen dit och tillbaka. Det gick bra men vi fick ett avbrott på vägen dit då det flög upp några fåglar så att Mogge blev lite rädd, men sen fortsatte vi framåt igen. Och det var verkligen jobbigt! Efter att vi hade galopperat tillbaka så kände jag mig helt slut, det var verkligen skitjobbigt. Men väldigt bra motion för Mogge, att få galoppera sådana långsträckor! Efter det så gick vi in i gräspaddocken som ligger nära vägen, där det är snö. Travade av där ett tag.

När jag var klar med avtravningen i snön så skrittade vi upp i skogen och igenom den och kom tillbaka till stallet. Ett härligt och jobbigt pass! Väldigt bra för Mogges muskler att få jobba i galopp på långsträckor, och sedan jobba av sig i snön, ett styrke & motionspass. Mogge verkade nöjd efteråt och var faktiskt inte så himla trött som jag trodde att han skulle vara. Vi får se vad vi hittar på imorgon då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback