Morgan 201211

Idag så red jag & Mogge ett pass i paddocken. Har inte ridit honom sen i söndags för i måndags så fick han springa i paddocken med Happy och igår så longerade jag honom lite lätt bara med grimman så att han fick röra sig. Det är så kul att rida i snön, det gick an fast det var lite buckligt. Orkade inte gå upp till ridhuset heller. Red i kanske 30 minuter. Tog graman eftersom att han inte hade blivit igenomriden på några dagar, men den hade nog inte behövts för han kändes fin och mjuk ändå! Joggade runt ett tag på volter i båda varven och lite runt spåret, sen galopperade jag ett tag i båda varven och sen travade jag av. Skulle bara känna hur han kändes och röra lite på honom. Det gick bra och jag är nöjd! Han var duktig :)

Skrittade av ett tag och sen utanför paddocken ett varv, in i stallet och så fixade jag av alla grejer och gjorde honom klar för natten. Sen putsade jag mina stövlar och åkte hem. Imorgon ska Mogge få komma ut! Han har gått i paddocken i tre dagar nu så nu är det dags för en snögalopp känner jag. Det ska bli skoj :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback