Min prins, min Herkules

Tänkte även dra lite om min vackraste Herkules.
Herkules vet jag inte så mycket om, jag har kontakt med hans förrförra ägare Therese som har berättat saker om honom och dessutom hälsat på i somras! Troligtvis kommer Herkules från Danmark, men kom till Sverige med några andra hästar på en båt med potatis. Han kunde då ingenting, förutom skritt trav och galopp.

I hela sitt liv har Herkules varit tjock och det var även Therese som döpte Herkules, men visst hade Meatball passat bättre? ;) Han är nu 19år och han har sina dagar. Ibland är han superpigg, ibland vill han inget alls. Det bästa han vet är dock att äta..

Herkules och jag har aldrig tävlat, på grund av triangelmärkningen men vi har hoppat och ridit dressyr en hel del. Vårat höjdrekord ligger på 100cm. För ett år sen sökte vi medryttare till honom och det var så jag fick kontakt med Alwa! Hon var alltså medryttare på Herkules tills hon köpte Mogge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback