Longering & bus

Longerade Mogge i paddocken idag. Det var inget bra underlag, fryst nån cm under och gropigt. Men ridhuset är tyvärr bokat på måndagar. Efter att jag hade longerat en stund så släppte jag honom så att han fick springa lite. Det tyckte han var skoj :)

Jag har varit lite orolig över att Mogge var påväg att få kolik. Både igår & idag så var det knappt någon bajshög alls i boxen och Mogge brukar bajsa rätt så mycket. Men direkt efter passet så bajsade han i boxen, och då blev jag verkligen lättad! Han såg hängig ut innan passet också när han stod vid uppställningsplatsen, men när vi kom ut och han började jobba såg han verkligen pigg & allert ut så jag behöver nog inte oroa mig. Men somsagt, dagens stjärna går till Mogges bajshög efter passet! Ska iallafall fortsätta hålla koll i några dagar.


Kommentarer
Postat av: Karja

e nog inte på många ställen i landet som man har bra underlag utomhus. söta bilder på er =)

2011-12-12 @ 19:56:57
URL: http://www.myonelife.nu
Postat av: Alwa - Ponnystyle

Det brukar vara jättebra underlag. Men nu har det snöat förra veckan och fryst på ordentligt och regnat i nån dag och då blir det ju inte bra. Annars är det somsagt jättebra i våran paddock ;)

2011-12-12 @ 20:09:10
URL: http://ponnystyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback