Jag har inte på mig det som är inne, jag har inte på mig det som är ute, jag har på mig det som jag tycker är snyggt!

"All denna JÄVLA hysterin om hur allt ska vara, hur allt ska sitta, att man inte ska göra si, och man inte ska göra så. LÄGG NER. Låt alla sköta sig själva, det hjälper inte ändå att man sitter och kommenterar, klagar och kränker för att hackamoret sitter lite långt ner? Jag tror inte att NÅN bryr sig längre om hästarna, bara om att få ha någonting att klaga på. För att ha något att älta om hela tiden, för att berätta för alla andra att man vet bäst, syns bäst och gör bäst hela hela tiden. ÄR du perfekt? Har du aldrig gjort något fel? Det är isåfall inte mänskligt. Hästmänniskor är det värsta som finns. Det finns folk överallt, alltid är det nån som vet bäst, som är bäst. Jag är så jävla trött på allt, folk lägger ut bilder på andra på såkallade "Skvaller" sidor, för att tala om att hackamoret sitter lite för långt ner? Att den kunde ha matchat bättre, att den inte skulle dra så mycket i munnen.. Och när folk lägger upp bilder när dom visserligen råkar dra lite i tyglarna för att hästen är stark eller drar iväg, ÄR DET ALLTID nån jävel som kommenterar att det är hemskt, att man ser i ögonen på hästen att den lider, att ryttaren bara drar och sågar hästen i munnen. Jag tror verkligen inte att hästen kommer till skada bara för att man drar den lite i munnen på nån bild, jag tror verkligen inte det. Jag skulle vilja se personerna som klagar på en het och stark häst, sitter dom med långa tyglar och lätt kontakt ifall hästen drar iväg och inte går att få stopp då? OCH ALLA jävla experter som yttrar sig jämt om att det hade kunnat varit bättre, så får man ABSOLUT inte göra.. Hästar är otroligt individuella djur och varje häst är unik, den behöver olika saker från häst till häst för att må bra. Så vad just du kanske är van vid med DIN häst kanske är skillnad mellan dag och natt för någon annan med dens häst. Försök iallafall att sätta er in i andra personers situationer. Jag tror knappast någon gör någonting mot sin häst för att vara elak."
Skrev denna text på BDB igår, tänkte att jag skulle dela med mig utav den.

Tack till alla som läste, punkt



Kommentarer
Postat av: Alice

Sjukt bra skrivet! Precis som du säger, tror inte att det handlar om att det är synd om hästarna längre... man vill bara klanka ner på folk för att på något sätt stärka sitt eget självförtroende. Det är så tråkigt att vissa människor njuter av att trycka ner andra..

Förresten du har gjort ett jätte bra jobb med din häst, han är verkligen superfin nu, om man tittar på bilder från ett år sen så är det svårt att tro att det är samma häst!

2012-01-04 @ 02:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback