Hästarna idag

Åkte till stallet med Jenny som hämtade upp mig efter skolan. Mockade & fixade fodret till båda hästarna. Började att rida Bella i ridhuset ca 50 minuter. Är nöjd! Gjorde mest lösgörande och sen gjorde hon nog sitt första galoppombyte, dock bytte hon bara med frambenen, men vi tränar ju bara och hon tänkte rätt så hon fick mycket beröm!

Mogge fick sig ett pass i ridhuset han med. Fick dock ingen bra känsla idag. Det gick helt enkelt inte så jättebra, men jag var trött och lite grinig så det mesta berodde nog på mig. Men han kändes stum och jobbig. Han fick galoppera mycket, han var lite trött efteråt iallafall. Försökte hålla humöret uppe och rida igenom men det gick sådär. Pysslade om lite extra efteråt! Spolade benen, sprayade pälsglans och borstade. Sen fick han lite godis och krafft i boxen som förlåt för att jag var så arg idag. :(

Imorgon ska jag nog longera honom en kortis. Vi får se vad som händer!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback