Gårdagens pass!

Igår red jag faktiskt. Herkules har vilat hela veckan, tyvärr pga andra saker. Herkules var precis som jag trodde väldigt pigg och jag valde så klart att rida barbacka hah.. Inte det bästa valet när man har ont i ryggen! Jag skrittade fram honom en bit på kantzonen och tillbaka, innan vi gick till paddocken.

Förvånande nog, var han lika pigg där! Herkules lägger ju annars av i paddocken, så man måste ju vara på honom men nu var det mer tvärtom. Att jag behövde hålla in honom! Det gick helt okej, han hade ett tredelat bett i munnen men han går bäst på tvådelat.
Gjorde bara lite basic, volter och sen ställde jag honom höger och vänster så han ska mjukas upp. Han var väldigt stel.
Tog en galoppfattning i vardera varv, så han skulle få springa av sig lite. Det kändes bra!

Sommar 2010!


Kommentarer
Postat av: Moa

Tack Emelie att du fick mej att lyssna på 1D. Ilovethem :D

2011-12-03 @ 12:16:07
URL: http://moamolins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback