Dagens pass

Idag så åkte jag ut runt 12 till stallet, mockade & fixade fodret. Gjorde iordning Morgan och skrittade ut med Jennica & Ulrika. Vi red på andra sidan vägen, upp i skogen. En bra bit iallafall, men vi skrittade bara. Haha, fast jag och Morgan fick ju trava ikapp dom stora hästarna på 170 +. Vi var ute i kanske 25-30 minuter. Sen när vi var tillbaka så red vi i paddocken i kanske 20 minuter. När dom var klara tyckte dom att jag skulle hoppa så det gjorde jag.

Dom la ut galoppbommar först, och i mitten en upphöjd. Red över det några gånger och Mogge tyckte att det var jättekul. Sen rullade Ulrika ihop bommarna och byggde upp ett hinder. Hoppade över det flera gånger i båda varven och det gick super, dock en gång så kom jag emot det och räknade galoppsprången innan så att det ska bli enklare att hänga med, men då hoppade han av jättetidigt och väldigt stort så då satt jag på halsen några meter efter hindret! Höll mig kvar dock, snäll ponny som inte drar ner huvudet! Sen så höjde hon lite och så hoppade jag lite till. Det gick jättebra och Mogge stannade inte en enda gång, utan hoppade bara glatt! Superskoj, travade av sen och skrittade av.

Gjorde honom extra fin sen, occh så putsade jag sadelgjorden & stövlarna. Gjorde lite rent också och städade bland mina saker för den kommande veckan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback