Dagens pass

Idag så red jag ut tillsammans med Jennica på hennes stora häst Alize! Vi skrittade ut rätt så långt, vi var nog ute i trekvart, kanske tillochmed en timme. Mogge var pigg och kändes mjuk. Testade med deltaremmar på kimblewicket och det kändes bra. Ska fortsätta rida på det nu i veckan då jag kan känna efter bättre. Mogge småtravade nästan hela tiden för att hinna ikapp Alize, hon är säkert dubbelt så hög och dubbelt så lång som Mogge, haha!

Mogge skötte sig super iallafall. Alize som inte är så gammal var lite fjantig och hoppade och skyggade lite titt som tätt och Mogge gick brevid hela tiden men brydde sig inte ens. Han är så underbar min fina ponny! :D Har ökat på lite ensilage igen, för nu börjar han bli för smal. La till ett kg till på kvällen, men gav ett halv kilo mer igår och idag. Imorgon får han ett halvkilo och i övermorgon börjar jag med ett helt kg. Nu tänkte jag dra grovfodret en snabbis. Morgon - 2 kg ensilage. Lunch - 2 kg ensilage. E.M - 1 kg ensilage. Kväll - 2 kg ensilage & 1 kg foderhalm.

Sen får han 3 nävar krafft grund också, och 0.5 dl mineraler. Sen får han ju alger men jag har slut, pappa ska hämta ut en ny påse imorgon. Då får han sammanlagt 1 liter alger om dagen, en halv dl på morgon & en halv dl på kvällen.

En gammal bild, alldeles i början av sommarlovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback