Bas utrustning

Tänkte berätta lite om basutrustningen på Mogge.

Jag rider mest på träns med remontnosgrimma, på den sitter det alltid ett rakt kimblewick med tungfrihet & tungfelsgummi. Det enda bettet som Morgan går att rida på och det går strålande, superbra bett! Annars är det hackamore som jag rider på. Inte så ofta längre nu när det äntligen funkar med bett.

Jag har en Henri De Rivel hoppsadel, den är jättefin och jag tycker om den! Har hoppgjord & John Whitaker fårskinnspadd. Har även en "fjäril" fram i sadeln av gummi, som höjer sadeln fram. Sen har jag nästan alltid benskydd runt om och alltid boots fram, annars kliver han sig. Hissar även mina grymt snygga röd stigbyglar med stötdämpning från Jacson, älskar dom! :) Har givetvis massor av schabrak, grimmor, täcken och mycket mer träns och allt annat. Detta är det jag använder mest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback